Al sud del nucli urbà de Hong Kong, a uns 30 minuts en transbordador, trobem l'illa de Lamma. El que fa que sigui singular i diferent de les altres illes que conformen el territori de Hong Kong es que no hi circulen vehicles a motor en tota la illa, només una espècie de tractorets de pagesos que funcionen amb motor elèctric. Degut a aquesta singularitat, la illa és molt concorreguda, tant pels habitants de Hong Kong com pels turistes. Hi ha però una instal·lació que domina bona part de la illa i que "molesta" la vista en algunes parts, és l'enorme central elèctrica, amb les seves tres xemeneies.
Al port de Sha Po Old Village hi han molts transbordadors, però al port de Pichic Bay no nùi han tants. Varem mirar els horaris i decidirem arribar a l'illa pel port de Pichic i tornar al centre de Hong Kong pel de Sha Po.
Agafem el trans bordador a primera hora del matí i abans de les 10 ja som al poble de Pichic, veiem que hi han unes quantes cases de pescadors i bastants bars/restaurants al carrer principal. Hi han plafons explicatius de les diferents excursions i passejades que es poden fer per l'illa. Ens decidim fer un recorregut pel sud-est de l'illa, el que passa pels poblets de Mo Tat i Tung O. És un recorregut per un camí asfaltat, per zona de matolls i arbrat baix i algun bosc. Durant el recorregut ens trobem poquíssima gent, només 4 ó 5 pescadors i cap turista. Els "poblets" són quatre cases mal comptades, és una zona molt desèrtica i solitària. La major part del camí és planer, fins cap el final que hem de fer una pujadeta per passar un coll i baixar cap al poble.
Fem el camí tranquil·lament i en una mica més d'una hora ja tornem a ser al poble de Pichic. Ara agafem el camí que ens ha de portar cap a Sha Po. Aquí si que hi ha molta gent, sembla ser que tothom que ve a l'illa i vol caminar fa aquest tragecte: de Sha Po a Pichic, o a l'inrevés. Aquí hi ha una mica més de desnivells, pujadetes i baixadetes, però res difícil i a més això fa que les vistes siguin més amplies. En aquest recorregut hi han coves que ens expliquen van ser usades durant la Segona Guerra Mundial.
Passem pel poble de Lo So Shing, poblet una mica gran i amb paradetes al costat del camí per si vols comprar alguna cosa: aigua, souvenirs,... . La zona de Hung Shing Ye és una zona de banys, amb tots el serveis i com que queda al davant de la central elèctrica, l'empresa que la gestiona és qui paga les instal·lacions, els serveis,... , deu ser per disculpar-se de les molèsties que ocasiona.
El poble de Sha Po és molt gran, amb blocs de pisos i torretes, deu ser gent que treballa a la central elèctrica. Quan ens acostem al poble ens creuem amb molts ciclistes que porten l'uniforme de treball de l'elèctrica, són treballadors que van a la feina en bici.
Dinem en un lloc que hi han treballadors, bé i barat. fem una volta pel poble, no és gaire interessant i ens en anem cap el port, on esperem una estoneta, fins agafar el ferry que ens portarà al centre de Hong Kong.
Resumint la visita a l'illa de Lamma, nosaltres varem anar-hi perquè en varies guies recomanaven una visita a aquesta tranquil·la illa i si que val la pena passar un dia tranquil, amb una passejada bonica i bon menjar.
 |
Taronges de Lamma |
 |
Costa Sud de Lamma |
 |
Platja a Pichic Bay |
 |
Badia de Pichic Bay |
 |
Lamma Power Station |
 |
Les xemeneies des de Sha Po |
 |
Aberdeen, illa de Hong Kong |
 |
Sai Wan, illa de Hong Kong |
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada