dimecres, 3 de març del 2021

PLA DE L'ÀLIGA, ELS MIRADORS

Per sobre del poble d'Estana, en direcció Nord, trobem un altiplà on pasten les vaques però que per nosaltres l'interès es deu a les magnífiques vistes del lloc.

Sortim del poble per un camí que en 500 metres es junta a una pista ampla que arriba fins al pla, poc desnivell i no te pèrdua. Hi han quatre miradors, cada un en una orientació diferent i amb foto panoràmica i indicacions de muntanyes i llocs. Tots els miradors són de visita obligada i pràcticament tindrem unes vistes de 360º : des de l'imponent paret del Cadí, Puigcerdà i Alta Cerdanya, mitja Cerdanya i Alt Urgell. Mentre anem d'un mirador a l'altre, aprofitem per buscar bolets i alguns en trobem, els que no s'han menjat les vaques.

Quan varem fer l'excursió ( tardor de 2020 ), només funcionava un dels dos restaurants que hi ha a Estana, varem menjar-hi i varem poder gaudir de la primera nevadeta de la temporada, les parets del Cadí varen quedar ben enfarinades, un final de jornada inesperat i preciós.